Værdigrundlaget er udtryk for, hvad der kendetegner vores undervisning, undervisere, studerende og studiemiljø. Det kan således både anvendes som retningsgivende i den daglige undervisningsudvikling, i den strategiske uddannelsesudvikling, i underviseres kompetenceudvikling og som referenceramme i dialogen med nuværende og kommende studerende, samt med nuværende og kommende eksterne samarbejdspartnere og interessenter.
Med afsæt i naturvidenskabelig forskning, uddanner vi fagligt stærke, nysgerrige og engagerede studerende. Dimittenderne har kompetencer til at identificere og løse naturvidenskabelige problemstillinger og bidrage til en bæredygtig samfundsudvikling, samt drive udvikling på nutidens og fremtidens arbejdsmarked og sikre uddannelse af kommende generationer indenfor naturvidenskab.
Uddannelserne på NAT er kendetegnede ved, at de:
Undervisningen tager udgangspunkt i de studerendes læring, og undervisningsmetoderne er varierede med gode deltagelsesmuligheder for alle studerende. Det aktive samspil mellem undervisere og studerende prioriteres, og en tydelig integration mellem undervisning og den nyeste forskning sikrer høj international kvalitet.
Undervisningen på NAT er kendetegnet ved, at:
Underviserne er engagerede i både forskning og undervisning og anerkendes for begge dele. De indgår løbende i kompetenceudvikling og dialog om undervisning og samarbejder med studerende og kolleger om undervisningens tilrettelæggelse, udvikling og kvalitetssikring.
Underviserne på NAT er kendetegnet ved, at de:
De studerende er fagligt nysgerrige og deltager som aktive medskabere af deres studieliv, både undervisningsmæssigt og socialt. De mødes med faglig og studiemæssig vejledning, som understøtter, at de selvstændigt kan navigere i deres studie. Studielivet er tilrettelagt med et stort omfang af skemalagte timer i et campusbaseret studiemiljø, som sammen med gode muligheder for sociale og studenterfaglige aktiviteter skaber et fagligt hjem i studietiden.
Studielivet på NAT er kendetegnet ved, at de studerende:
Værdigrundlaget er skabt med udgangspunkt i NAT’s Uddannelsesforum. Det baserer sig bl.a. på input fra de enkelte uddannelsesudvalg, samlet i en workshop med deltagelse af de uddannelsesansvarlige for fakultetets bachelor- og kandidatuddannelser, samt formandskab og studenterrepræsentanter for NAT’s studienævn.