Erfaren AU-profil bliver leder af fakultetssekretariatet på NAT

Det bliver Aske Dahl Sløk, der overtager posten som leder af fakultetssekretariatet på Natural Sciences, efter Marianne Fejerskov Løyche tidligere på året valgte at gå på pension.

Aske Dahl Sløk, leder af fakultetssekretariatet, Natural Sciences. Foto: AU Foto

Aske Dahl Sløk har Aarhus Universitet i blodet. Han trådte første gang ind på universitetet i 2002, da han startede på informationsvidenskab. Siden har han arbejdet på både Arts og BSS – og fremover altså som fakultetssekretariatsleder på NAT.

”Jeg er rigtig glad for, at Aske har sagt ja tak til at være leder af sekretariatet. Han kommer med en god blanding af solid erfaring fra universitetet og friske øjne på Nat, siger dekan Kristian Pedersen.

Fakultetssekretariatet er for få måneder siden blevet lagt sammen med kommunikationsafdelingen, der tidligere var en del af Administrationscenteret. Derfor vil en af den nye leders første opgaver naturligt være at styrke både samarbejdet og samhørigheden i det sammenlagte sekretariat.

”Askes første opgave bliver at samle og udvikle sekretariatet. Han kommer med en rigtig god tilgang til ledelse af et mangefacetteret sekretariat som vores, og det bliver godt med en leder, der kan fokusere på personaleledelse og at drage omsorg for medarbejderne.”

Foretrækker personligt møde med øjenkontakt

Aske kommer fra en stilling som afdelingsleder på BSS Studier. Her har han været leder for Studieplan og Uddannelseskvalitet og studiesystemer. Et lederjob med en god blanding af drifts- og udviklingsopgaver. Før det nuværende lederjob, har han især arbejdet på uddannelsesområdet, mens der også har været enkelte afstikkere til byggeri, ph.d.-administration og økonomi.

Med 15 års AU-jubilæum (studietiden fraregnet) kommer Aske med dyb erfaring og et stort netværk på universitetet. På det naturvidenskabelige område er der dog et uindfriet potentiale:

”Jeg glæder mig rigtig meget til at lære alle i sekretariatet at kende og få et bedre indblik i fagmiljøerne og de lokale forhold på fakultetet. Jeg kender til meget på universitetet, men der er plads til meget mere viden særligt inden for det naturvidenskabelige område,” siger Aske Dahl Sløk.

Den første tid vil byde på en masse samtaler med medarbejderne – for netop samtalen spiller en særlig rolle for Aske som leder.

”Jeg er stor tilhænger af det personlige møde mellem mennesker. E-mails kan naturligvis ikke undgås, men en personlige samtale med øjenkontakt kan bare noget andet. Dem kommer jeg til at have rigtig mange af her i den første tid, hvor jeg især vil fokusere på at medarbejderne skal opleve glæden ved at være et samlet sekretariat.”

Aske Dahl Sløk er 42 år og bor på Risvangen med sin kone og to børn på henholdsvis 7 og 10 år. Han tiltrådte stillingen som sekretariatsleder d. 1. april 2023.