Julehilsen fra Dekan Kristian Pedersen

Dekanen sender en videohilsen til alle medarbejdere med ønsket om god jul og godt nytår.

Foto: Still fra videoen

Kære medarbejdere

Vi nærmer os årets afslutning. Og som altid, bliver det både mørkere og koldere på den her tid - men i år er det særlig koldt. Året har været præget af flere alvorlige kriser. Vi har i høj grad kunnet mærke energikrisen fakultetet – også derhjemme.

Men jeg er stolt af at se, hvordan I alle sammen har taget ansvar for at skrue ned for vores energiforbrug. Det har ikke været nemt for nogen, men tusind tak til alle jer, der har taget en tyk trøje med på kontoret, taget trapperne i stedet for elevatoren eller tilpasset jeres forsøg til nye åbningstider i vores laboratorier.

Selvom jeg begyndte med at sige, at det er en særlig kold tid, så har året heldigvis også budt på vigtige lysglimt.

Åbningen af CO2 centret, nye grundforskningscentre – med fokus på klimaændringer, Jørgen Christensen-Dalsgaards Kavli-pris, lanceringen af Plant2Food og glade besøgende til Mission X i efterårsferien.

I dag er der er brug for naturvidenskaben - og de naturvidenskabelige kompetencer, som vores forskere og dimittender har – mere end nogensinde før.

Den nye regering har en ambition om, at vores dimittender skal endnu hurtigere ud på arbejdsmarkedet. Men mellem de gode ambitioner gror en del tidsler. Selvom vi er kritiske, vil vi gå konstruktivt ind i dialogen og vise vejen til, at vi som fakultet også fremover bidrager med dygtige dimittender og samfundskritisk forskning.

Se videoen her.

Med det vil jeg ønske jer alle sammen en rigtig glædelig jul og et godt nytår.
Jeg glæder mig til, at vi ses i 2023!

Venlig hilsen

Kristian Pedersen