Funding Support på Natural Sciences

Hvis du som forsker planlægger at søge eksterne fondsmidler hjem, skal du henvende dig til dit institut. Der er forskellige muligheder for at få hjælp afhængigt af, hvilke virkemidler du søger:

• Specifikke EU-midler, udvalgte programmer under Innovationsfonden, Danmarks Grundforskningsfonds Centres of Excellence og komplekse multipartnerprojekter (se den fulde liste her)

► Her kan du få hjælp fra Forskningsstøtteenheden.

• Andre virkemidler, heriblandt fra Den Frie Forskningsfond (DFF), samt private danske fonde som Carlsbergfondet, Villumfonden, Lundbeckfonden og Novo Nordisk Fonden

► Her hjælper dit institutsekretariat og fakultetssekreriatet, der sørger for en opdateret oversigt over de største virkemidler, budgetskabeloner, afholdelse af prøveinterviews og informationsmøder på tværs af Natural Sciences. Instituttet kan ofte tilbyde anden støtte, eksempelvis hjælp til at udfærdige dit budget, peer reviews og feedback på din idé og ansøgning.

Funding support på dit institut

Kontakt dit institut for at gå i gang med ansøgningsprocessen samt for at høre om muligheder for ansøgningsstøtte lokalt.